Sestavili jsme pro vás unikátní videokurz, který vám pomůže s vaší přípravou na přijímčky Masarykovy univerzity. Čekají na vás desítky hodin výukových videomateriálů a mnoho dalších užitečných podkladů. Nabyté znalosti si můžete prověřovat procházením kvízů. Pomocí statistik můžete sledovat, jak se v jednotlivých oblastech lepšíte, případně se můžete porovnávat s dalšími studenty. Svůj výsledek také můžete sdílet například na Facebooku a pochlubit se tak vašim přátelům.
Kurz nemáte koupený (nebo jen nejste přihlášen/a), máte tedy přístup pouze k omezené části kurzu.
Koupit kurzTato kapitola je v podstatě položená na hledání rozdílů, nebo porovnávání vzhledu 2 a více předmětů. Opět se nejedná o nic těžkého. Rychlost, kterou dokážete předměty porovnávat se odvíjí od času, který tomuto věnujete. Veškeré toto porovnávání se dá snadno natrénovat.
Jak již bylo zmíněno výše, chce to jen trénovat. Tato kapitola velmi úzce navazuje na předchozí kapitolu zaměřenou na otáčení předmětů a v mnohém se i prolínají. Nejčastěji bude naším úkolem z odpovědí vybrat tu možnost, která se s předmětem v zadání shoduje, nebo vybrat tu, která je jediná odlišná.
I zde můžete použít základní pravidla uvedené v kapitole věnované otáčení. A to vždy si najít nějaké záchytné body a poté určit vztah mezi těmito body.
Toto je styl příkladu, kdy máme v zadání nějaký obrazec a ve výsledcích je ten samý, jen různě otočený. My máme zjistit, který se neshoduje s tím v zadání. V takovém případě, nás ten v zadání ani nemusí zajímat, protože je 4x ve výsledcích! Stačí totiž porovnávat předměty ve výsledcích. Výsledky mohou vypadat takto:
Vezmeme náhodně 2 libovolné předměty a ty porovnáme podle pravidel z otáčení. Zvolíme si třeba hned první dva. Možnost a a b. Můžeme dospět pouze k dvěma závěrům. Buďto se shodují nebo neshodují.
a) Pokud jsou rozdílné
Znamená to, že jeden z nich je jiný, jeden z nich bude tedy správná odpověď. Abychom zjistili který, tak si jeden z nich vybereme (je jedno který). My si pro tuto ukázku zvolíme třeba b a ten porovnáme s dalším z výsledků, třeba s možností c.
- Pokud se shodují, správná odpověď je a. Možnost a je totiž odlišná a všechny ostatní jsou stejný, takže další už porovnávat nemusíme.
- A pokud se možnost b a c neshodují, tak je správná možnost b, protože se neshoduje s možností a ani c.
b) Pokud jsou stejné
Vybereme si jiné dva. Zkusili jsme možnost a a b. Takže nám zbývá c, d a e. Zvolíme si třeba c a d. Pokud jsou také shodné, tak je jasné, že se neshoduje možnost e. Ale pokud by c a d byly rozdílné, tak budeme postupovat podle předchozího bodu a jeden z nich porovnáme s jakoukoli jinou možností.
V této variantě je ve výsledcích každý předmět jiný, je tedy potřeba každý porovnat zvlášť. Opět ale zde máme více možností...
a) Můžeme vždy porovnávat jeden z výsledků se zadáním
b) Nebo si můžeme ze zadání vybrat určitou část (třeba jeden rožek, stranu...), a tu pak porovnat s každým z výsledků a postupně tak vyřazovat výsledky až nám zbyde jeden.
Kterou z těchto variant si určíte, je plně na Vás. Nyní je důležité tyto vědomosti trénovat, takže hurá na příklady
Veškerá zadání úloh TSP jsou duševním vlastnictvím Masarykovy univerzity a jsou užita na základě licence poskytnuté Masarykovou univerzitou. Veškeré vysvětlující komentáře a doprovodné texty k jednotlivým úlohám jsou produktem autora kurzu a Masarykova univerzita nezaručuje jejich správnost.
Masarykova univerzita nabízí uchazečům o studium zdarma stažení všech dosavadních variant TSP i s klíčem správných odpovědí, včetně e-learningového kurzu, na adrese http://muni.cz/tsp, kde mohou uchazeči o studium rovněž nalézt odkazy i na další služby poskytované Masarykovou univerzitou - Diskusní fórum pro uchazeče, Interaktivní online TSP, Často kladené dotazy, aj.
Diskuze
Reagovat na celek